VOEDSELBANK BEPERKT OPEN VOOR BESTAANDE KLANTEN

Aan alle verwijzers en instellingen,

bij deze delen wij u het volgende mede, gaarne bekend stellen aan iedereen die het betreft:

Laatste update: donderdag 19 maart

TOT NADER BERICHT

- OPNAMESTOP nieuwe klanten, er kunnen geen nieuwe klanten worden aangenomen

- NOODPAKKET, er kunnen geen noodpakketten meer worden verstrekt

BESTAANDE KLANTEN

De Voedselbank Limburg-Zuid blijft voor bestaande klanten tot nader bericht BEPERKT open. Klanten kunnen zoals gebruikelijk hun voedselpakket bij hun uitgiftepunt afhalen met uitzondering van uitgiftepunt(en):

- Vaals, gesloten tot nader bericht

Gelieve uw cliënten die ook klant van de voedselbank zijn ook van uw kant a.u.b. te informeren. Wij hebben helaas niet van alle klanten zo blijkt nu correcte, nog werkende contactinformatie zoals e-mailadressen of telefoonnummers.

Volg de berichtgeving van de voedselbank:

Facebook: www.facebook.com/voedselbanklimburgzuid

Web site: www.limburg-zuid.voedselbankennederland.nl

Wat gisteren nog een zekerheid leek kan morgen al achterhaald zijn. Wij kunnen u voor de korte en middellange termijn dan ook geen zekerheden geven. Zolang het praktisch mogelijk, verantwoord en door de overheid toegestaan blijft zullen de vrijwilligers van de voedselbank zich voor de klanten blijven inzetten. Namens alle vrijwilligers van de Voedselbank Limburg-Zuid wensen wij ook  u en uw naasten sterke toe in deze voor iedereen moeilijke tijden.

Met vriendelijke groet,

Klantcontact

BERICHTIGEVING VOEDSELBANK

Aan alle verwijzers en instellingen,

deze bijzondere tijden trekken op iedereen een zware wissel zo ook op de Voedselbank Limburg-Zuid en de ca. 125 vrijwilligers die haar draaiende houden voor onze ca. 900 huishoudens. Op dit moment zijn wij nog open, zij het met beperkingen. De Voedselbank Limburg-Zuid zal in principe open blijven zolang dat praktisch en verantwoord mogelijk is en door de overheid toegestaan. De situatie kan echter met de dag wijzigen.

De reguliere donaties van levensmiddelen in het algemeen en verse levensmiddelen zoals brood, groente, fruit, vlees, etc. in het bijzonder, zijn momenteel ernstig verstoord dan wel volledig gestopt.

Hierdoor zijn wij momenteel niet in staat de voedselpakketten in omvang en samenstelling te leveren die onze klanten van ons gewend zijn.

VERZOEKEN & MEDEDELINGEN

1 - Gezien bovenstaande, verzoeken wij u als verwijzer dan ook dringend, indien ook maar enigszins mogelijk, het leefgeld van uw voedselbankklanten te (laten) verhogen.

2 - Op dit moment kunnen wij niet meer over voldoende vrijwilligers beschikken die de telefoons kunnen bezetten en ingewerkt zijn in de klantenadministratie. Wilt u daarom zo veel mogelijk per e-mail met ons communiceren ( Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. ) zodat wij uw vragen en verzoeken zo gestructureerd als momenteel mogelijk kunnen afhandelen. Houdt u daarbij rekening met vertragingen in de afhandeling.

3 - Het is op dit moment tot nader bericht niet meer mogelijk noodpakketten te verstrekken.

4 - Wij verzoeken u uw voedselklanten ook van uw zijde te informeren omtrent de richtlijn ziekteverschijnselen:

___________________________________________________

Klant bij voedselbank en heb je ziekteverschijnselen?

De Voedselbank Limburg-Zuid volgt de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwgezet. We volgen hierbij strikt de adviezen van het RIVM. De voedselbank neemt de nodige maatregelen om de continuïteit van de voedseluitgifte te waarborgen.

Heb jij als klant koorts? Klachten aan de luchtwegen? Ben je kortademig of moet je hoesten? Heb je contact gehad met iemand die het coronavirus heeft?

Kom dan NIET naar de voedselbank!

Geef je voedselbankpasje aan iemand anders die voor jou je voedselpakket kan afhalen. Dit kunnen zijn familie, vrienden, kennissen, collega's, buren, overburen maar ook lokale hulpinitiatieven die nu her en der in de buurten actief zijn. Kijk bijvoorbeeld op de sites van (lokale) media, instellingen, (buurt)verenigingen, etc.

___________________________________________________

5 - Wilt u aan uw collega's en cliënten die ook klant zijn bij de Voedselbank Limburg-Zuid a.u.b. doorgeven dat zij, net als u, de ontwikkelingen omtrent de voedselbank kunnen volgen op onze web site en facebook pagina:

Web site: https://limburg-zuid.voedselbankennederland.nl/

Facebook: https://www.facebook.com/voedselbanklimburgzuid/

Bedankt voor uw begrip en medewerking, met vriendelijke groet

Klantcontact

I.v.m. Coronavirus tot nader bericht GEEN INLOOP

Beste allen,

Gezien nu ook het Coronavirus mogelijk is aangetroffen in Landgraaf en omstreken heeft Libra in het kader van zowel de gezondheid van de klanten alsmede medewerkers van Libra besloten voorlopig GEEN INLOOP te hebben. Wij zijn wel gewoon telefonisch als per email te bereiken. De ingeplande afspraken gaan voor nu gewoon door.

Wij hopen op begrip van jullie kant uit.

Met vriendelijke groet,

Team Libra

Curatele

Curatele is voor mensen die hun financiële en persoonlijke zaken niet zelf kunnen regelen en voor wie beschermingsbewind en/of mentorschap niet volstaat. Een curator beslist over geld, verzorging, verpleging, behandeling of begeleiding van de betrokkene.

Iemand die onder curatele staat is handelingsonbekwaam.

Schuldhulpverlening

Schuldhulpverlening is voor iedereen met schulden. In een kennismakingsgesprek zullen wij eerst kijken hoe we u stabiel kunnen krijgen in uw financien. Dit kan door budgetbeheer of bewindvoering. Zodra u financieel stabiel bent kunnen wij aan de slag met uw schulden. Als we van alle schuldeisers bericht hebben maken we een VTLB berekening. Hieruit volgt een afloscapaciteit die we maandelijks kunnen sparen voor de schuldeisers over een periode van 3 jaar. Op basis hiervan zullen wij een betalingsvoorstel tegen finale kwijting opstellen naar de schuldeisers. Als alle schuldeisers hiermee akkoord gaan is er sprake van een minnelijke schuldregeling (MSNP). Gaan de schuldeisers niet akkoord met het voorstel kunnen we in overleg met U een toelatingsverzoek WSNP doen of een Dwangakkoord.

Dit is de procedure in het kort uitgelegd. Meer informatie kunt u krijgen in het kennismakingsgesprek met een van onze medewerkers.